söndag 10 augusti 2008

Shopping

Tänkte visa några favoriter i Gilleleje...


Porcelaens Compagniet har många vackra ting... det är som en sevärdhet i sig.

Vackra lampor.


Det gamle hus har också mycket fint.

Den här lilla stålkorgen hittade jag på Netto.












Frk. Mage är min absoluta favorit. Vill ha ALLT därinne...


Hade gärna köpt dessa lyktor.... De har även en massa från Green Gate och Maileg :-)

Starx utanför stan har de loppmarknad varje söndag hela sommaren. Där hittade jag denna lilla stol för 25 Dkr. Behövde bara lite vit färg.



Denna bricka med kryss fick följa med för 7 Dkr. Tänk om man hade haft obegränsat med pengar... vad man hade handlat!

11 kommentarer:

Camilla sa...

Vad mcyket fint du hittade! Jag måste nog åka till Danmark snart och besöka Frk. Mage... jag ser massor av saker där som jag absolut behöver...! Ha det gott! :-)

Lilla Blanka sa...

Hej!

Ojoj vilken Danmarkslängtan jag fick nu...! Underbara bilder!

Kram
Mia
Ps nej min "lavoar" var inte alls dyr..jag tror jag gjorde ett jättefynd när jag bara betalade 120 kr för den, eller vad tycker du?

All Things Blue sa...

Sikke nogle gode fund - især bakken! Frk. Mage kan man også nesøge på nettet, hvis nogle skulle få behov...
Mange hilsner!

tinemor sa...

Masse flotte butikker!
Og mycke fina ting du har hittade!
Masse skjønna ting i Danmark ja! :-)

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så mange vakre ting du har vært og kikket på! Her var det mye jeg kunne tenke meg!

Nok en helg er over:( Ha en fin mandag!
Klem Anette

Jo sa...

Vilken fin bricka du hittade! Jättebra fynd! :)

Ulrika sa...

Ser att ni har haft en underbar resa.
Önskar man kunde besöka dessa fina butiker... Härliga fynd har du gjort.

Kram, Ulrika

Piffa och Puffa sa...

Vad mycket fina inredningsaffärer. Dit skulle jag vilja åka, var är det någonstans? Kika in på min blogg om du vil vara med i min första utlottning.
Kram Anette

Elzie sa...

Du milde vilka ställen!! Kanske tur man inte kommit sig dit. Hade varit svårt att avstå från något *s*.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Vardagstugg sa...

Vilka fina bilder! Där skulle man nog kunna handla rätt mycket skulle jag tro!

Annelie

Lina ♥ C´est la vie sa...

Jag älskar Danmark och Köpenhamn... hit tittar jag gärna in igen! Jättefin blogg!!!!

Lina