söndag 4 januari 2009

Bloggconfession... och lite sovrum

Då var det nytt år! 2009....
Snart har jag bloggat i ett helt år! Tänk att jag kunnat klura ut hur det funkar och att jag fått en och annan bloggkompis. Många rynkar på näsan när man säger att man bloggar... men de förstår ju ingenting. Jag upptäckte bloggarna i mars förra året och såååå mycket inspiration, tips och idéer det givit. Många projekt här hemma hade aldrig blivit av om inte det varit för bloggen. Tack alla ni underbara bloggare och ni snälla rara som hälsat på och uppmuntrat mig. Ser fram emot att få dela ett nytt år med er!



Julen är utstädad i sovrummet. Här råder nu New England. Har äntligen fått upp en talvelhylla ovanför sängen. Det är verkligen en supersmart grej, så lätt att förändra och förnya.
Gillar man New England är det svårt att undvika den amerikanska flaggan. Det har tagit ett tag för mig att plocka in den hemma, vill inte gärna känna mig mer amerikaniserad än jag redan är :-) Men jag ser det inte som en symbol för USA utan snarare som en snygg komposition av färger och mönster som jag tycker om.

KRAM C-:

20 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är oxå fascinerad över att jag klurat ut det här med bloggen och att folk vill kolla in hur lilla jag har det hemma!!!!!

:D

Vi ser väl fram emot ett nytt bloggår tillsammans?

Kramar Lena

Jo sa...

Visst rynkar många på näsan när man säger att man bloggar.. Men det är ju för att de inte har förstått den underbara värld där du kan inspireras och "träffa" andra människor med samma intresse. det finns ju nåt för alla liksom! :)

Jag gillar inte heller att inreda med den amerikanska flaggan, men gör man det med måtta, som du, så funkar det ju!

Ha de gott!

StrandviksVillan sa...

Visst är vi också glada att du började blogga! Själv började jag lite senare, i april.
Jättesnygga bilder av sovrummet! Jag gillar också stjärnor och ränder, men skulle nog inte ha flaggmönstret... Bra tänkt av dig att ha det för sina färger och mönster :)

Ha det riktigt bra!!
Kramis A-C

Bitte sa...

Jag håller med om att bloggandet ger otroligt mycket, själv har jag bara varit på bloggen sedan i oktober... så jag är i princip "nyfödd" här... :-).

Vad fint ni har det i sovrummet! Jag är själv svag för den marina stilen och även fast det mesta går i vitt här hemma så blandas det med en hel del marina detaljer under somrarna.

Kramar
Beatrice

Villa Tallbacken sa...

Supersnyggt!!! Önskar dig ett Gott Nytt Bloggår - jag kommer fortsätta hänga inne hos dig, får mycket inspiration av din fina blogg! Kram E

mitt skärgårdsliv sa...

Hade aldrig trott att jag skulle börja blogga men nu är man fast i det ;) Jag gillar ditt sovrum mycket, snyggt med tavel hyllan!! I mina planer för 2009 borde jag hitta en ny säng... hmm så mycket man borde ha. God fortsättning på det nya blogg året!

Hem och Lycka sa...

Våra sovrum påminner lite grann om varandra - har samma sänglampor och liknande sängbord samt samma stil på sängkläderna..

Vi har också USA-flaggan i kudde och pläd ibland men mest för att maken älskar landet, han jobbade där en tid för ett antal år sen. Och visst är det snygga mönster!

kram

Nettan sa...

Ja inte hade man kunnat tro att en skulle börja med nått sånt här, vågade knappt ens säga det i början *fniss*.

Och + i kanten är ju att man hittade hit, kommer oxå hänga kvar & hoppas du fortsätter än ett tag =0)....så fint du har fått det i ditt " amerikaniserade " sovrum...stilrent & snyggt !
Kram Nettan

Ulli sa...

Vilket mysigt sovrum. kanonsnyggt med new England stilen. Klurar på att ändra om lite i vårs sovrum......

Visst är det inspirerande att blogga. man får ju såå många bra idéer från alla där ute i cyberrymden.

Gott nytt år!
Kram Ulli

På andra sidan väggen sa...

Ja, vi bloggare är nog ett särskilt släkte som inte alla förstår sig på! Ett släkte med glada och idésprutande människor som tar vara på de små glädjeämnena och har massor av goa bloggvänner! Det är inte illa det :)

Skitsnyggt sovrum - som vanligt! ;)

Kram,
Ann

♥ Fyra årstider sa...

Vilket gärngäng vi är..vi struntar i vad andra tycker om oss. Ditt sovrum är så fint..jag ska ta bort new england stucket ett tag och köra lantligt vitt. beställt överkast och kuddar från par courrier.
Kram Lotta

Ett skönare liv sa...

Så fint ! precis min stil :)

men de gör aboslut ingenting tycker ja, de får gärna gå långsammt, ingen hysteri, låt de ta den tid de tar å njut av det istället :)

kul att du lämnade ett spår, blir så glad då !! :)

stor kram nadja !

Mia sa...

Jag är på benen igen! :)

Vilket sovrum du visar upp, helt fantastiskt.

Håller helt med dig om det här med bloggandet. Jag har länge följt ett antal bloggar innan jag själv gav mig in på det i november. Vilka härliga människor, vilken gemenskap man hittar här.

Ha en fin vecka!
Kram Mia

Jo sa...

Hej igen!
Sticka är inte särskilt svårt, snarare logiskt! Tjoa till om du vill ha bra "kurslänkar"!

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Vad fint sovrum ni har.

Som tur är har jag inte mött på nån, än iaf, som har rynka på näsan när jag har berättat att jag bloggar. Men det skulle jag nog inte bry mig om...det handlar nog mer om avudsjuka iså kan jag tänka mig...

Jag har en utmaning till dig om du vill...

Ser fram emot o följa din blogg ännu ett år =)

Kram Pirre

Marie//Tekla Maräng sa...

Man tackar för att du började blogga och visst jag är också stolt att jag fattar hur man gör.
Tycker det är så inspirerande att titta in här hos dig. Vilken fin hylla ni fått upp ovanför sängen, snyggt.
Kram Marie

Piffa och Puffa sa...

Måste hålla med om att ditt sovrum blev superbra. Ser så rent och fräscht ut.
Kram Anette

Anna sa...

Åh vad fräscht och fint det är i ert sovrum!

Har samma tankar som dig vad gäller flaggan och önskar att det fanns något lika fint i samma färger som inte var en så tydlig "symbol".

Själv ska jag hem och försöka byta ut det röda i vårt sovrum. Ska kanske försöka hinna sy några nya kuddfordral ikväll...

Håller med om att man kan finna såååå mycket inspiration i olika bloggar.

whitecountryscamilla sa...

Åh jag älskar ditt sovrum. Vill också ha så fint !!Kram Camilla

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Skit snyggt!!!! =)

Kram sanna