måndag 19 januari 2009

Time for Tea

Min längtan efter våren växer sig starkare dag för dag! Beror mycket på att vi inte har någon vinter här längre :-( Bara rått, grått och trist. Jag ser fram emot när vi ska återuppta vårt terassbygge.... Jorå, vi ska bli med terass *lycklig*. Vi grävde upp i höstas och nu väntar det otäcka jordhålet på att få förvandlas till ett mjukt och barfotavänligt trädäck. Där ska det solas och drickas smoothies!

Meeen än så länge sitter jag uppkurad i soffan med en kopp rykande hett te. Min favorit är Farmor Edits The... ungefär halva anledningen är den vackra burken.... ser ni skeppet?... ja ni förstår... ;-)
KRAM C

20 kommentarer:

Bollan sa...

Hej.

Du har fått en award, kika in i min blogg vetja!

Kram

Anonym sa...

Hej!

Har nte hunnit kommentera om ditt vita kök än så jag börjar med det.

Helt underbart så mycket vit färg förändrar. Visserligen kan jag vara förtjust i en del trä både Ek och mörkare träslag men man vill ju åt ljuset. Mitt kök har mörka träskivor, perfekt kombination tycker jag. Kan ha det lite Newport när jag vill och mer romantiskt när jag känner för det.

Det är så bra med någon som visar lite bra renovering som du att man bara målar om istället för att byta ut allt. Sparar mycket pengar.

Ljuvligt inslag med teburken och de fina blå/vita kopparna, njutning

Kraam Lena

På andra sidan väggen sa...

Här är det fortfarande vinter, det snöar stora fina flingor just nu. Men på vägarna blir det bara slask, inte kul. Så länge det är vitt är det i alla fall rätt ok, då går det att hålla vårlängtan i schack. I alla fall den här veckan ;)

Teburken passar dig perfekt! Snygg handduk också :)

Kram,
Ann

Hem och Lycka sa...

Oj, nu har jag förälskat mig i dina vackra blå koppar! Underbara! Vad är de för märke?

Vad köket blev fint, såå snyggt!

kram

mitt skärgårdsliv sa...

Så fin teburk, önskar dig mysiga stunder i soffan snart är nog våren här igen och man får ta itu med allt som lämna förra sommaren. Här blir det även att bygga terassen klar :)

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhh å burken passar ju så bra med dina koppar.. Vart hittar man de te:t?
Kram kram Linda

StrandviksVillan sa...

Underbart vackert komponerad bild!!

Ja, visst blir man lite less på nutidens vintrar... Fast just nu har vi faktiskt äkta vinter här hos oss med några minusgrader och så snöar det stora flingor.

Bitte sa...

Ni kunde allt få lite snö av oss, det har snöat större delen av dagen, så pass mycket så det var jobbigt att köra hem från jobbet :-).

Vilken vacker bild! Jag blev alldeles salig över tekopparna och teburken... :-).

Kram
Beatrice

♥ Fyra årstider sa...

Börjag du som jag att längta efter resor med båten..längtar att segla och sitta på en klippa med ett glas vin..det är semester.
Kram Lotta

Sommerlyst sa...

Og takk det samme til deg...angående headingen ;))

Ett skönare liv sa...

aa visst e den underbar :)?

hehe de blir väl så, men man får unna sig då å då.. med tjejkompisarna.. :)

fin bild! längtar också till våren !

Nettan sa...

Hej!!
Håller helt och hållet med dig, hade det varit "riktig" vinter å snö istället för det här gråtrista hade man trivts mycket bättre den här perioden!
Vilken fin bild..theburken...jag förstår!;-)
Kram Nettan

Anci sa...

Hej !

Du har mycket härlig marin inspiration ! Ska försöka hitta tillbaka hit snart igen.

Hälsningar
Anci

Bitte sa...

Oj så vackert,
Mmm vilken fin kaffekopp !!
Kram Bitte

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Ja, grått och trist är det här med, inget vidare längre...
Vad mysig tekoppar du har, och teet ser verkligen ljvligt gott ut!
må så gott/s

♥ Fyra årstider sa...

jag blev med sugen på lite te.
Kram Lotta

Sommerlyst sa...

En award fra meg også...se min blogg! :))

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fin stämd bild.
Ha en fortsatt bra vecka:D

Hanna sa...

Hej på dej! Du har en award att hämta hos mej! Kram Hanna

IKT i min vardag sa...

Sitter också och myser med te just nu.
Vilken toppen-förvandling ni gjorde med köket! Jag försöker se sådana möjligheter när man springer på hopplösa husvisningar som vi gör. Det går ju faktiskt att göra stora förändringar hyfast billigt ibland.

Kram