fredag 1 april 2011

En stjärna till en stjärna

Hej!!!! Hur är det med er alla goa?! Jag glömmer ju nästan hur man gör när man bloggar så långt går det mellan inläggen här. Jag är mammaledig men håller mig sysselsatt. Nu har vi, eller snarare jag och min underbara pappa, börjat med finrummet. Som jag längtat!!! Men mer om det senare.... Tänkte jag skulle visa hur det blev i Gustafs rum nu (läs: i julas) när jag äntligen hittat en stjärnlampa! Hemtex har nog haft den några år runt jul, men tycker den funkar fint året runt. Kunde inte låta bli att köpa en till lilltjejen också...

Den sprider ett perfekt mysljus.




Jag har också köpt bokstäver till Gustafs rum. Bokstäver är ju supertrendigt just nu, men jag är lite kräsen när det gäller dem. De får inte vara kitchiga. Dessa kostade 10:- styck, helt ok! Köpte såklart till Hilma också, men hennes rum står i kö på renoveringslistan, så de får vänta i garderoben sålänge.



Gustaf är bara 3 1/2 år, men jag undrar hur länge han vill ha kvar det här lite babygulliga. Snart vill han väl ha spiderman överallt.... hu hemska tanke... ;-)



Imorgon ska pappa lära mig att tapetsera, det ska bli kul!




Ha en underbar helg!


KRAM Caroline

3 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad roligt att du är tillbaka har saknat dig.
Så fint det blev i sonens rum.
Lära sig tapetsera låter roligt och spännande. Det skulle jag behöva lära mig.
Ha en skön helg:)

Hem och Lycka sa...

Vad fint! Stjärnlampan, fanns den att köpa nu eller i julas?

kram Mia

Hem och Lycka sa...

Glömde fråga var du fann lampan (Hemtex?) och bokstäverna, skulle vilja ha ett F till Filippa..

kram Mia