måndag 14 november 2011

Adventstid

Jag är så glad och nöjd! Helgen spenderades med bästa vännen i Göteborg. Först shopping sedan Laides Night. Gud vad jag behövde det! Man har ju världens underbaraste barn, men ibland behöver man lite tid för sig själv. Sedan är det en trevlig bonus att man älskar dem ännu lite mer när man kommer hem igen och har saknat dem!

Vi var inne på underbara Grandma´s och där blev jag kär i en adventskalender från Maileg (om man nu kan bli kär i en adventskalender... ;-) Ville så gärna köpa den, men eftersom den kostade 800-nånting så bidde de ingenting med de ;(



Den här är också underbart söt med nissen i mitten.




För ett par år sedan gjorde jag en egen variant av en maileg-girlang och tänkte nu att jag kanske skulle ge mig på en adventskalender också. Meeen vid en närmare eftertanke tror jag inte det. Den var så fin, med så många olika tyger, mönster och färger. Ett tygkuvert hade t.o.m en knapp som såg ut som ett sigill. Suck, det blir nog till att spara till nästa år......

4 kommentarer:

Casa bianca di Mia sa...

Din kalender hade nog blivit finare! :)
..så strunta i att lägga så mycket pengar på det!

KRam Mia

Martes atelie` sa...

Jeg har også vært på samme butikk i helgen. Også jeg er forelsket i denne kalenderen. Sukk...men sååå dyr. Har sett at de har den billigere i danske nettbutikker...
Sy den selv kan jo ikke være sååå vanskelig. Vi får sette i gang begge to;)
Klem fra Marte

Lilla Majken sa...

Vilken fin vimpel!

Ha en fin kväll! Kram Therese

Sivs hus sa...

Hei, Ja din kalender blir jo super. Takk for koselig hilsen. klem Siv