måndag 30 januari 2012

Lillans rum

Idag visar jag lite fler bilder från Hilmas rum. Passade på när hon sov så hon inte kunde stöka ner ;)

Hilmas och Gustafs rum har några gemensamma element. Smalrandig tapet, panel på en vägg och hyllor på väggen. Men med olika färger. Se mer från Gustafs rum här.



Har målat en fågelholk från panduro. Korgstolen hade jag när jag var liten, stolen med text är en doppresent. Dockskåpet som jag byggt har jag visat innan, det är fyllt med möbler gjorda på 30- och 50-talet (när mormor och mamma var små). Jag tjatar lite om ärvda saker, meeen tycker det är så värdefullat att kunna använda det fina som finns.

Här ser ni hur litet rummet är. Stod tryckt mot den fjärde väggen när jag tog den här bilden.

Här har ni Shabby Chic på riktigt. Docksängen har använts av tidigare generationer. Det rosablommiga påslakanet hade jag när jag var liten, tycker det är sött (jag är lite allergisk mot Hello Kitty;). Det är 30 år sedan det användes sist! Men hållt sig fint tack vare min noggranna mamma.

På Hyllan. Konsollerna kommer från Ikea, 15 kr styck. Fick dock måla dem vita. Gustaf har en likadan stjärnlampa. ...förresten så är bordet mitt gamla också... har målat det vitt bara.....


Lapptäcket har jag fått av en duktig vän, som väver, syr och broderar. Fin present att få!

2 kommentarer:

Lilla Majken sa...

Mysigt, jag förstår att hon sover gott där inne.

Ha en fin kväll. Kram Therese

Anonym sa...

Vilket underbart rum och vilken bra smak du har!! Så sött när små barn sover! Ha det så bra! Kram Maria