tisdag 10 juni 2008

Tinnar & Torn

Tycker det ser så fint ut att ha ett litet torn på sitt hus.



































Hade kunnat tänka mig ett eget torn om man haft den typen av hus... och det är klart, om man haft den typen av utsikt...(havet alltså... men det behöver jag väl knappast säga längre...tjatar visst jämt om det). Hemma hos oss hade det nog fått mer karaktär av jakttorn än fyrtorn, hade kunnat spana på rådjur, harar och en och annan katt ;o)
(Bilderna har jag tagit på Marstrand)
Kram på er alla!

5 kommentarer:

Nilla sa...

Å ja:) Tårn på huset hadde vært kjempeartig. Og sitte der og nyte utsikten!!!!

Ha en fortsatt fin sommerkveld.

Her i Trøndelag regner det vannrett:)

Men vi tar det som det kommer....

Made in heaven sa...

Wow,så flotte tårn! Hadde jeg bodd ved sjøen skulle jeg gjerne hatt et lite utsikts tårn...

All Things Blue sa...

Aj, har altid ønsket mig et udkigstårn. Og sikke nogle skønne nogle, du viser billeder af!

sand mellan tårna sa...

Vilka fina hus!

jag bor ett stenkast från sjön, men har inget torn på mitt hus.... hade dock 2 rådjur i trädgården nyss, och de dumma djuren har ätit upp både min krusbärsbuske och mitt äppelträd =( Är livrädd att de skall ge sig på min örtträdgård.... skyddar den med fiberduk och plank varje kväll.... *suck*

Kram L

Mjuka sa...

Vilken dröm att ha ett torn på sitt hus!! Vackra bilder du visar
kramar Malin