måndag 8 september 2008

Vi seglar vidare...

Jag skrev för ett tag sen att jag skulle visa mitt nya favoritställe i Danmark och dit är vi på väg nu. Från Flensburg hade vi en finfin läns.
Men allt eftersom eftermiddagen led blåste det upp och himlen sänkte sig... Bäst att ta på sig regnjacka och sydväst. Vi fick upp till 16 sekundmeter och det tycker inte jag är roligt, i alla fall inte i kombination med riktigt stora rullande vågor. Hu! Fick ta första bästa hamn som var en timme bort.

Min nya favoritö är Ärö. Den ligger i det sydfynska öhavet och är en riktig pärla!

Det här är Danmark för mig, små obemannade försäljningsstånd lite här och var. Här hemmagjord sylt och marmelad.

Eller lite böcker och körsbär, väldigt spartanskt men charmigt. (Det där bordet hade jag gärna köpt för två kronor..!)
Själva byn Söby, som vi tog skydd i, var inte så mycket att se, men har man cykel var det otroligt fint att cykla här. Gillar man golf så fanns där en golfbana med suveränt läge längst ut på udden.
Hejdå Söby, det var ett kort besök, men vi måste se mer av Ärö. Seglen åter hissade, vi är på väg till Ärököbing...











3 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Tänk vad underbart för er att få se så många vackra ställen.
Kram Lotta

På andra sidan väggen sa...

Dit skulle jag gärna åka! Har bara varit två gånger i Köpenhamn, vill se mer av Köpenhamn!

Det var kul att läsa om dina böcker och bokvanor. Jag ska skriva ner en av författarna du nämnde, starka kvinnor är alltid inspirerande att läsa om :)

Kram,
Ann

Camilla sa...

Hejsvejs!
Vilka fantastiska bilder du visar! Varje gång jag läser dina inlägg så blir behovet av att köpa ny båt snart väldigt stoooort! Ha det jättebra! Kram Camilla :-)