tisdag 9 september 2008

Liten bildkalvakad från Ærøskøbing

Vackra Ærø...

Ærøskøbing är en annorlunda stad. Den är så gott som helt intakt och bevarad från 1700-talet! Det är som att vandra runt i ett levande museum. Det är inte bara en gata med fina gamla hus, utan hur många som helst.


Här finns flera mysiga affärer. Denna (namnlösa?) affär är helt galen. Där är lågt i tak, trånga små rum och alldeles proppfullt med fina saker. Finns inte en ledig plats. Det bästa var att det är sådana saker som jag gillar, många märken som man ser hos nätbutiker finns här, bl a Green gate. Köpte trots detta bara en sak (Kaptenen kastade ogillande blickar på mig när jag stup i ett utbrast: åhh så fin!) som lilleman ska få på sin födelsedag.





Vackra stockrosor överallt...

Mycket fin natur som upplevs bäst från cykelsadeln.

I bakgrunden skymtar något som Ærøskøbing är känt för, sina gulliga små badhytter.

De ligger som originella karameller utmed stranden.

En helt underbar "gårdhave" där man kan njuta ett glas rött:

Jag kan verkligen rekommendera en lillsemester till Ærø, kolla in ön här.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder! Och så fint att sådana städer finns bevarade. Ska lägga till det på min lista över potensiella resmål.
Hälsningar, Päivi

StrandviksVillan sa...

Iiiiiih jag vill också dit!!!
Härliga bilder! Verkligen söta dom där badhytterna...

Camilla sa...

Fantastiskt, jag måste verkligen åka till Danmark! Badhytterna är underbara! Kram :-)

Sara Mårtensson sa...

Tack för titten och kommentaren hos mig! :-)

Så otroligt vackra bilder du har tagit!! Jag kan nästan inte titta mig mätt! Vilken underbar affär och badhytterna var ju bara för söta!

Kram

sand mellan tårna sa...

Åhhhh så fint.

Utmaningen avklarad, vi är inte alls lika i böcker.... jo, i pekböcker förståss ;)

Kram L

Galleri Hönshuset sa...

Oh så fint, tänk att det finns såna ställen o åka till. Och kanon fina foton, gillar hur du har lagt upp hela inlägget, snyggt o originellt.

Den lilla butiken var ju så häftig. Herregud vad dyrt det skulle bli om jag kom till alla dem ställerna du åker till. =)
Ni verkar leva ett fantastiskt liv, där ni får umgås mycket som en familj...Härligt tycker jag. Så lever vi också o det är jag lycklig över. Ha det gott. Kram Pirre

sand mellan tårna sa...

hahaha.... när jag bakat ALLA recept kan du få den... nejdå, det gälle rju inte min Leilabok, och så har jag faktiskt en bok om Chilli och en om vitlök, men det är receptböcker.... så de lligger i en låda i köket.... Inte ens Leila får vara framme...

Nu skall jag uppdatera bloggen.

Kram L

På andra sidan väggen sa...

Det är så kul att få se mer av Danmark på din sida! Underbara "sjöbodar"!

Lyckos dig som bor på Västkusten! Om du åker till Möbelgrossisten måste du rapportera om möblerna är lika fina i verkligheten som på nätet. Tror inte att jag kan låta bli att beställa därifrån, när vardagsrummet väl blir klart.

Kram,
Ann

tinemor sa...

Det ligger noen awarder til deg inne hos meg
;-)

Lena sa...

Dit vill jag också! Oj vilka fina platser du presenterar här!

Anonym sa...

Ærø er mit yndlingssted i Danmark, jeg har været der utallige gange siden 1971, hvor jeg kom der første gang. Min fars kusine boede der og vi havde et vældigt godt venskab indtil hun døde for 6 år siden. Hendes familie ejer et af badehusene. Vi var der også i sommer, men jeg opdagede desværre ikke den butik du viser billeder fra. DET var en skam. ;-)

Jette/Danmark