söndag 3 juli 2011

Man tager vad man haver

Hur kul det än är att shoppa så är det väldigt roligt att kunna ösa ur gömmorna när man ska inreda. På fönsterbänken i finrummet ligger nu en trave böcker som varit morfars mors och mormors. Överst ligger en kopia på ett sött litet vykort som morfar skrivit för väldigt länge sedan.


En gammal klocka pryder också sin plats.

Bredvid den ett skrin som varit min morfars farbrors. Det har en härlig patina.



Mina morföräldrar har flyttat till lägenhet och har då gett bort mycket gammalt. Som jag mer än gärna tar hand om ;) I skrinet låg gamla kort och dem lät jag vara kvar.




2 kommentarer:

mitt skärgårdsliv sa...

Visst är det roligt att hitta såna skatter i sina gömmor :) Passar mycket fint i inredningen och att de hört till nära ger det ännu mera värde! Ha en bra dag!

Villa Humlebo sa...

Det är roligt med gamla saker. Jag har många små saker eller möbler efter min mormor och farmor!

Ha det bra!
Kram Mia