onsdag 6 juli 2011

Mattor: check

Nu är äntligen båda mattorna i finrummet på plats. Phu jag har åkt runt med mattor så jag är rent yr. Varit i fem affärer och haft hemma sju mattor. Den som ska ligga vid soffgruppen var lätt, den skulle ha vita och beiga trådar för att matcha soffan. Men den som ska ligga under matsalsgruppen var det svårare att hitta rätt med.

Inte helt lätt med ett så vitt golv! Trodde först det skulle bli bra med en beige variant, men de jag tog hem såg nästan skitiga ut. Fast jag tyckte de såg vita ut i affären så blev de mörka mot golvet. Vill inte att man ska tänka så mycket på att där ligger en matta, utan mer bara som en inramning av matplatsen.

Eftersom möblemanget är väldigt brunt vill jag inte ha en matta som känns brun. Det är Äpplet i ek och jag tycker det är väldigt fint i formen men gillar inte den lite gulnade ekfärgen. Men sambon tillåter inte några ingrepp på det och förresten så är det på utlån av svärföräldrarna. Hittade i alla fall en som blev fin till slut, luggen är lite, lite för lång men det får va så!

Hoppas ni har det gött i sommarvärmen!

1 kommentar:

Hannashome sa...

Fina!
Det blir sÅ mysigt med mattor.
Ska köpa en ny snart då vår andra blev grå av att det svarta sofforna vi sålt nu fällde av sig :(

Ha de gott!