torsdag 29 september 2011

Mera barnrum...

...Kommer det nog att bli här ett tag framöver, eftersom jag är mitt uppe i att inreda Hilmas lilla rum. Då menar jag lilla, det är ca 6 kvadratmeter. Inte helt lätt att få plats med så mycket som man vill! Jag tycker det är så kul att ta ner saker som jag hade som liten från vinden. Den här spratteldockan tror jag att min mamma hade före mig. Visst är den söt?




I måndags kväll kl. 22.00 började jag sy en gardin. Lite galet men så är det ju! Vill man sitta ifred får man göra det när barnen sover. Till 23.30 orkade jag hålla på, gjorde det sista dagen efter så nu hänger den på plats.


Använde gamla spetsar som jag fått av mormor.



Sydde efter eget huvud. Och faktiskt kom jag och symaskinen ganska bra överens denna gången.





2 kommentarer:

Casa bianca di Mia sa...

Åh, så gulligt det blev!
Visst är det roligt att inreda barnrum, och du är ju så jätteduktig!!

Kram Mia

Anonym sa...

Oj så snyggt! Så roligt att spetsarna kom till använding! Fint minne av mormor. Hon blir säkert glad! Trevlig Helg! Kram Maria