torsdag 12 april 2012

Vimpel klar!

Nu hänger två vimplar på Hilmas rum. Tycker det är en så fin detalj i alla rum, men särskilt i barnrum. Jag har använt tygrester och tyg från två gamla tröjor. "H"et är från ett monogram som suttit på min mormors mors lakan. Så roligt att kunna använda det där det syns. Kul också att de börjar på samma bokstav!
Den ena hänger över sängen.
Och den andra på väggen mitt emot sängen (som syns i spegeln).
Så här blev förresten spegeln som jag visade lite av i förra inlägget.
Tycker den hade en fin form. Får mig att tänka på en prinsesskrona. Passar ju därför utmärkt här ;)
Den rosa stolen har jag fått, alldeles så fin och rosa som den är.
Vad varmt det blev helt plötsligt, får nog ge mig ut i vårsolen!
Ha de gott!

4 kommentarer:

Sivs hus sa...

Hei, WOW det ble jo helt nydelig med de supersøte vimplene. Herlig speil også. klem Siv

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Jättefina, vad bra du är på att fixa fina saker! kram

Anonym sa...

Så fint barnrum! Du skulle kunna jobba som stylist och inredare! Vimpeln passade fint in där! Det är ju tack vare dig som jag själv lyckats få ihop alla vimplar här hemma. Trevlig helg! Kram Maria

Villa Humlebo sa...

Vad fint hon har det!

Vimplarna blev urgulliga!

Kram Marie