lördag 29 maj 2010

Bryggseglat

I söndags fick vi äntligen i båten i sjön! Har aldrig varit så sena som i år. Idag har vi varit nere och pysslat lite. Mycket som ska fixas: segel, latter, tampar, fendrar och inte minst handdukar, sängkläder och kuddar... ja sånt som jag gillar att piffa med :)

Här ligger vår pärla, väl förtöjd vid bryggan. Hoppas nu på att det blir en fin sommar så vi hinner använda båten lite innan det är dags att ta upp den igen!

Inte köpt så mycket nytt i år, men några nya mattor har det i alla fall blivit :-)
Önskar alla mammor en riktigt skön dag imorgon!

4 kommentarer:

alegni sa...

ser prima ut! vi har en gammal öppen fiskarbåt som vi åker till stugan med, men vi hinner inte ens tänka på sjösättning förrän om ett par veckor.
det blir studentfest hos oss om en vecka, så det är mycket att stå i med innan dess :)
kram
ingela

Boviksmarinan sa...

Wow vad fin blogg du har. Jag återkommer:-) kramisar Linda

Hoffmans Design sa...

Vilken underbar blogg. Fint med allt marina. Jag gillar verkligen din kompassros. Tittar gärna in igen
Ha det Antonija

Bitte sa...

Vad härligt med sjösättning, det är sommar för mig! Jag har själv ingen båt, men mina föräldrar har det och tänker försöka få ut den före midsommar. Jag lääängtar... :-).

Många kramar
Beatrice